Sieć TextilMarket - październik motorem sprzedaży Redan

40,7 mln zł wyniosły w październiku br. obroty właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket. Sprzedaż zmniejszyła się o 9% w porównaniu do tego samego miesiąca 2012 roku. Sieć TextilMarket rozwijała się zgodnie z planem. Gorszy miesiąc zanotował jednak segment modowy, z powodu opóźnienia w dostawie nowej kolekcji. Pełna oferta jesienno/zimowa jest już dostępna w sklepach.

"Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju sprzedaży w sieci dyskontowej TextilMarket, która kolejny miesiąc z rzędu notuje nie tylko dodatnią dynamikę obrotów, ale także wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. – „Dzięki temu w tym segmencie wyraźnie poprawiamy wyniki”. 

Sieć dyskontowa TextilMarket w październiku osiągnęła obroty w wysokości 21,9 mln zł, czyli o 3% większe niż przed rokiem. Sprzedaż po dziesięciu miesiącach br. wynosiła 189,1 mln zł i była wyższa o ok. 5% r./r. Sieć TextilMarket na koniec października składała się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. m2, co oznacza wielkość sieci analogiczną do października 2012 r. 

„Po udanych pierwszych dziewięciu miesiącach, w październiku zanotowaliśmy niestety pogorszenie obrotów w segmencie modowym. Jest to konsekwencją opóźnienia zatowarowania sklepów nową ofertą jesienno/zimową. Jednak pod koniec października półki naszych sklepów fashion były już wypełnione bieżącą kolekcją Top Secret.” – powiedział Bogusz Kruszyński. – „Opóźnienie to spowodowało, że część klientów nie znalazła poszukiwanych towarów w naszych sklepach. Dlatego teraz prowadzimy działania w celu zachęcenia ich do ponownych odwiedzin i uzupełnienia garderoby o cieplejszy asortyment.” – dodał Wiceprezes Zarządu Redan S.A. 

W sieci modowej sprzedaż w październiku pogorszyła się r./r. o 20% do 18,8 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,6 mln zł, co oznacza prawie 2% wzrost względem października 2012 r. Narastająco, od stycznia do października, przychody ze sprzedaży artykułów segmentu modowego pod markami Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids wyniosły 178,9 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r./r. W tym okresie handel w e-sklepach zapewnił 22,6 mln zł, czyli 40% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia punktów handlowych sieci sprzedaży sektora fashion na koniec października 2013 r. wyniosła 39,1 tys. m2, co oznacza wzrost r./r. o ok. 6%. 

Łącznie w październiku br. szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów zrealizowanych przez Grupę Redan wyniosła 40,7 mln zł i była o 9% niższa względem tego miesiąca w minionym roku. Narastająco przez pierwszych dziesięć miesięcy łączne obroty wzrosły r./r. o 6% do 368 mln zł. Na koniec października powierzchnia handlowa sieci wyniosła 100,3 tys. m2, co oznacza 2% przyrost r./r.